متخصص SEM چه کاری انجام می دهد؟

آیا حاضر هستید مهارت های بازاریابی دیجیتال خود را در یک جهت جدید و جالب بگذرانید؟ آیا اطلاعاتی در رابطه با صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) دارید تا صفحه وب شرکت را در صدر موتورهای جستجو مانند گوگل ، Yahoo و Bing قرار دهید؟ شاید یک حرفه در بازاریابی موتور جستجو برای شما مناسب باشد.

دیجیتال

هیچ وقت زمان بهتری برای تحقق گذار نبوده است – زیرا مشاغل بیشتری از همیشه به این نتیجه می رسند که برای حفظ رقابت باید مجبور باشند حضور آنلاین خود را مدیریت کنند و نه تنها رتبه موتورهای جستجوگر خود را بهینه کنند بلکه از آنها برای بازاریابی استفاده کنند. کسب و کار.

در دنیای امروز مردم به دنبال اطلاعات هستند ، و اگر می دانید وقتی به دنبال آن هستید می توانید آنچه را که در پیش روی آنها قرار دارد دریافت کنید ، این یک مهارت بسیار خاص و بالقوه سودآور است.

SEM چیست؟

بازاریابی موتور جستجوگر (SEM) به عملکرد استفاده از موتورهای جستجو (مانند Google ، یاهو یا بینگ) برای بازاریابی و تبلیغات یک تجارت با استفاده از وب سایت تجارت اشاره دارد. این کار هم از طریق ترافیک ارگانیک (سئو) و هم نتایج ترافیک پرداخت شده (PPC) انجام می شود.

رتبه بندی موتور جستجو چیست؟

رتبه بندی موتورهای جستجو به نظمی است که هر سایت در نتایج جستجوی انجام شده در موتور جستجو مانند Google نشان می دهد. هر صفحه از نتایج معمولاً حدود ۱۰ وب سایت را نمایش می دهد ، هر چه به موقعیت شماره یک بالاتر نزدیک شوید ، بهتر است – از آنجا که افراد تمایل به گرایش به بالای رده بندی ها دارند.

عوامل زیادی وجود دارد که به الگوریتم هایی که این رتبه ها را تعیین می کنند ، وارد می شوند ، برخی در یک متخصصان SEM و برخی نه به همان اندازه. وظیفه متخصص SEM این است که بدانند چه چیزی می توانند آن دانش را کنترل کرده و از آنها استفاده کنند تا مشتریان خود را در صدر قرار دهند.

یک متخصص SEM چیست؟

یک متخصص SEM شخصی است که با درک رتبه بندی موتورهای جستجو نیاز به تدوین استراتژی دارد که یک وب سایت را در صدر رتبه های ارگانیک و پولی قرار می دهد. با انجام این کار ، آنها با جذب بازدید کنندگان جدید به وب سایت ، تشویق تجارت مکرر و ایجاد هویت برند ، شرکت را ارتقا می بخشند.

درنهایت ، آنها با مدیریت و آزمایش کمپین های مختلف بازاریابی ، با استفاده از تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک و انجام تحقیقات کلمات کلیدی ، این فرایندها را بهینه می کنند – متخصص SEM به یک شرکت کمک می کند تا درآمد کلی را افزایش داده و ROI شرکت (بازده سرمایه گذاری) را افزایش دهد. تبلیغات پرداخت شده

سرمایه گذاری

الزامات آموزشی

از آنجا که این یک حوزه نسبتاً جدید است ، ممکن است شرایط تحصیلی متفاوت باشد. معمول است که یک شرکت حداقل به مدرک لیسانس و یک یا دو سال تجربه مربوطه نیاز داشته باشد.

موسسه بازاریابی دیجیتال یک دیپلم ویژه در بازاریابی جستجو را ارائه می دهد – روشی عالی برای تازه کردن و یادگیری مهارت های جدید.

انتظارات مربوط به حقوق و چشم انداز شغل

متوسط ​​دستمزد مورد انتظار برای یک متخصص SEM برابر ۴۶۶،۲۵۵۳ دلار است که ۳۴۰۰۰ دلار در انتهای پایین ، ۴۶۰۰۰ دلار در سطح متوسط ​​و ۶۶۰۰۰ دلار در صدر قرار دارند. توجه به این نکته نیز حائز اهمیت است که هرچه متخصصان SEM به عنوان مدیر عامل SEM تبدیل می شوند ، میزان درآمد متوسط ​​مورد انتظار آنها به ۶۱ هزار دلار افزایش می یابد.
دلار

تقاضا برای متخصصان SEM سریعتر از بازار در حال تولید آنهاست. با رشد ۲۳ درصدی پیش بینی شده برای تحلیلگران تحقیقات بازار در هشت سال آینده ، می توانید تقاضا برای معادل بازاریابی آنلاین آنها را به سرعت رشد کنید ، اگر نه بیشتر.

مهارت های لازم برای تبدیل شدن به یک متخصص SEM

مهارتهای سازمانی

شما باید همزمان چندین پروژه و مهلت را کنترل کنید. مهارتهای سازمانی قوی برای پیگیری همه فعالیتهای شما مهم است. توانایی چند وظیفه و اولویت بندی با شروع پروژه های جدید بسیار ضروری است.

تکنیک زرنگ

درک درستی از نحوه نوشتن HTML ، کار با CSS و انجام طراحی اولیه وب برای نقش شما به عنوان SEM مهم است. درک نحوه کار وب سایتها برای درک نحوه کارکرد رتبه بندی موتورهای جستجو بسیار مهم است.

سئو

بخش عظیمی از SEM بهینه سازی موتور جستجو (سئو) است. شما نمی توانید SEM بدون سئو داشته باشید ، بنابراین درک چگونگی عملکرد بهینه سازی موتور جستجو در رابطه با رتبه بندی وب سایت ضروری است. یک متخصص SEM باید درک عمیقی از بهینه سازی موتور جستجو داشته باشد. آنها باید در رابطه با نحوه رتبه بندی صفحات موتورهای فعلی بمانند. آنها باید بدانند که چگونه کیفیت محتوا و تعداد کلمات کلیدی برای بهبود رتبه بندی با هم همکاری می کنند و از این اطلاعات برای بهبود رتبه های ارگانیک استفاده می کنند.

پرداخت به ازای هر کلیک (PPC)

PPC همتای پرداخت شده در مورد تاکتیکهای ارگانیک سئو است. درک چگونگی استفاده از تبلیغات PPC در رابطه با SEO ، مهمترین نکته برای ایجاد این مسئله استیک متخصص SEM موفق داشته باشید.

مهارت نوشتن

شما ممکن است مستقیماً مسئول ایجاد محتوا نباشید ، اما داشتن راهی با کلمات و توانایی ایجاد محتوا بیش از سودمندی برای یک حرفه در SEM است. ممکن است شما نیاز به نوشتن نسخه تبلیغاتی ، ایجاد محتوا یا نوشتن برگه های سفید در نقش خود داشته باشید.

مهارت های ارتباطی قوی

شما به عنوان یک متخصص SEM ، شما در تیمی متشکل از بازیکنان زیادی خواهید بود. طراحان وب ، نویسندگان ، مدیران محتوا و احتمالاً مشتری. شما باید توانایی برقراری ارتباط موثر هم به صورت شفاهی و هم از طریق برنامه های ایمیل یا پیام رسان را داشته باشید.

آمار ، داده و تجزیه و تحلیل

یک ذهنیت تحلیلی یک امر مطلق است زیرا یک متخصص SEM الگوهای ترافیک وب سایت را مطالعه می کند و از نرم افزارهای تحلیلی برای تعیین اینکه در رانندگی ترافیک چیست و چه چیزی مؤثر نیست استفاده می کند.

مسئولیت های روزانه یک متخصص SEM

یک متخصص SEM فردی است که کلاه های زیادی را به تن می کند. ما یک نگاهی به این خواهیم داشت که چگونه مهارت های ذکر شده در بالا به مسئولیت های روزانه یک متخصص SEM ترجمه می شود:

برقراری ارتباط از طریق ایمیل

بیشتر ارتباطاتی که در یک روز انجام می دهید از طریق ایمیل خواهد بود. شما باید به موقع و حرفه ای به سؤالات مشتریان و اعضای تیم پاسخ دهید.

تحقیق

شما وقت زیادی را صرف تحقیق می کنید. شما در مورد روندها و کلمات کلیدی تحقیق خواهید کرد تا بفهمید در حال حاضر چه چیزی داغ است. شما در این رقابت تحقیق خواهید کرد تا ببینید که مبارزات آنها در مقایسه با موارد شما چگونه انجام می شود. شما الگوریتم هایی را تحقیق خواهید کرد تا اطمینان حاصل کنید که هنوز کلمات کلیدی مناسب را هدف قرار می دهید. یک چیز بی پایان برای شما وجود خواهد داشت تا بتوانید به آن توجه کرده و در جریان باشید.

ایجاد محتوا

در حالی که کاملاً ممکن است که شما مترجمان آزاد داشته باشید ، یا نویسندگان محتوا که منحصراً به ایجاد محتوا اختصاص داده می شوند ، هنوز هم ممکن است تحت نظر شما قرار بگیرد. اگر نه آن را ایجاد کنیم ، مطمئناً برای کمک به ایده هایی مبتنی بر روندهای اخیر.

ایده

سئو

بخش بزرگی از روز شما صرف بهینه سازی موتور جستجو می شود: تحقیق در مورد کلمات کلیدی ، جستجوی متون ، افزودن محتوا ، تجزیه و تحلیل بازخورد و تنظیم در صورت لزوم.

PPC

تنظیم و مدیریت کمپین های تبلیغاتی ، تحقیق در مورد کلمات کلیدی ، تحلیل روند ، تنظیم اهداف و ارزیابی بازخورد. سپس به تصویر بزرگ نگاه خواهید کرد و تغییرات مناسبی ایجاد خواهید کرد.

آمار ، داده و تجزیه و تحلیل

شما الگوهای ترافیک وب سایت را مطالعه خواهید کرد و از نرم افزار تحلیلی استفاده می کنید تا تعیین کنید چه چیزی در ترافیک رانندگی مؤثر است و چه چیزی نیست. شما کمپین های رقبا را برای همین مورد تجزیه و تحلیل کرده و از آن اطلاعات برای هدایت کمپین های بهتر و موفق تر استفاده خواهید کرد. شما بازخورد مبتنی بر داده را برای مشتری ارائه خواهید داد که نشان می دهد چگونه کمپین های شما اهداف فروش خود را برآورده می کنند ، و اگر اینگونه نباشد ، شما به سرعت عمل کرده و مطابق آن تنظیم می کنید.

آیا حرفه ای SEM برای شما وجود دارد؟

حرفه به عنوان یک متخصص SEM هرگز خسته کننده نیست. از پاسخ به ایمیل ، تحقیق در مورد روندها و حفظ ارتباط با تیم ، مطمئناً روزهای شما پر خواهد بود. شما فرصت کار در یک تیم را خواهید داشت ، اما مواقعی وجود خواهد داشت که به تنهایی کار کنید و بیشتر ارتباط خود را از طریق ایمیل انجام دهید.

اگر می خواهید کار کنید تا بتوانید از زنجیره بالا بروید ، دستمزد مورد انتظار برای شروع کار تقریباً مناسب است و اگر در کار باشید ، خیلی پایین تر است. اگر مهارت های ارتباطی قوی ، مهارتهای سازمانی خوبی دارید ، با ذکاوت و تحقیق می توانید از پس فناوری باشید ، پس حرفه جدیدی به عنوان یک متخصص SEM ممکن است فقط برای شما باشد.

بستن منو