دانلود پایان نامه ارشد رشته مدیریت

عنوان کامل پایان نامه :

 مطالعه عوامل جذب سرمایه مشتری با تاکید بر تأثیر رسانه های بازاریابی اجتماعی

مقدمه

در انجام هر کار تحقیقاتی، ادبیات موضوع در هر دو حوزه نظری و تجربی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. در واقع اولین گام و بدنه اصلی هر فعالیت پژوهشی را مطالعه ادبیات موضوع تشکیل می‌دهد و باعث کسب شناخت نسبت به قالب‌ها، تئوری‌ها و پارادیم‌های نظری راجع به مسئله می گردد. مطالعه جامع و کامل ادبیات مربوطه و در ادامه تدوین چارچوب نظری، شالوده و بنیان مراحل بعدی هر کار تحقیقی را تشکیل می‌دهد و اگر این مرحله به‌درستی انجام پذیرد، فعالیت پژوهشی به‌صورت دقیق، علمی و هدفمند انجام شده و منجر به تکمیل و غنای پژوهش‌های پیشین در زمینه مربوطه و هموار کردن راه برای انجام پژوهش‌های بعدی می گردد. فصل دوم پژوهش حاضر شامل پنج بخش می­باشد. بعد ذکر مقدمه­ای کوتاه، در بخش اول، به مبحث جذب سرمایه مشتری پرداخته می­گردد. در بخش دوم، بازاریابی و مباحث مرتبط با آن مورد مطالعه قرار می‌گیرد. در بخش سوم به بازاریابی اجتماعی  تصریح می­گردد. در ادامه و در بخش چهارم، مطالعات انجام شده در ارتباط با موضوع پژوهش در داخل وخارج از کشور مورد برررسی قرار می­گیرد و در بخش پایانی حجم آماری پژوهش تدوین می­گردد.

 

بخش اول: جذب سرمایه مشتری

 

مشتری­شناسی و مشتری­گرایی

مفهوم بسیاری از واژه­های متداول در امر بازاریابی و فروش، گسترده تر و کامل تر شده اند و در بعضی موارد نیز مفاهیم جدیدی به این مباحث اضافه شده می باشد. در این چارچوب، مشتری فرد فاضل، هوشمند و دانایی می باشد که درمورد تامین نیازهای خود بخوبی مطالعه و مطالعه می­کند. مدیران نیز با تامین خواسته های مشتری به حیات اقتصادی بنگاه تداوم می بخشد. سازمان ها با درک صحیح از مفهوم مشتری و در نظر داشتن تامین نیازها و استعدادهای وی و نیز همسوی با نظرها و آرای او، به سازماندهی بنگاه اقتصادی خویش می پردازند و رمز موفقیت خود را بر پایه اصولی قرار می­دهند که با مشتری شناسی آغاز، با شتری گرایی سامان و با حفظ رضایت و اعتماد مشتری تداوم می­یابد (ونوس و صفایان، 1381).

مشتریان، مردم یا عملیاتی هستند که محصول یا نتایج یک عملکرد را مصرف می کنند یا به آنها نیاز دارند و آنها بهره می برند، زیرا هر عملکردی در یک سازمان به یقین دارای هدفی می باشد و پس مشتریانی دارد. تقسیم­بندی مشتری نیز به لحاظ نحوه حضور وی در فرایند خرید به شکل های مشتری حقیقی، مشتری حقوقی و مشتری سازمانی انجام می­گردد (سنجیده، 1385).

 

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

شناسایی نیازهای مشتریان

جلب رضایت مشتری مهمترین وظیفه سازمان ها و موسسات شده می باشد زیرا این موضوع ارتباط مستقیمی با حفظ مشتری، سهم بازار و منافع سازمان دارد. این امر در بانک­ها اهمیتی دو چندان می­یابد زیرا که اغلب برای مشتریان تفکیک قائل شدن بین خدمات بانکی بسیار مشکل می­باشد و نیز کوچکترین تغییری از سوی رقبا به سرعت کپی­برداری می گردد. لذا مدیریت روابط با مشتریان و ایجاد رضایت در آنها جهت استمرار فعالیت بانک­ها و سودآوری­شان امری الزامی می­باشد (اعتباریان و فرح بخش، 1387).

تولید و ارائه خدمات نو با خصوصیات منحصر به فرد، نیازمند سازمان­هایی با تفکر و راهبردهای جدید می­باشد. سازمان­هایی که سرعت و شدت در تحول درونی­شان با نیازهای بازار سامان می­یابد، با هوشمندی تمام، توانایی درک این نیازها را داشته و قادرند آن را به موقع تامین نمایند. فرآیند انجام خدمات بایستی بر اساس شناخت واقعیت­ها، مطالعه امکانات و محدودیت­ها، شرایط عرضه و تقاضای خدمت تنظیم گردد (ونوس و صفایان، 1381).

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

این پژوهش در پی پاسخگویی به سوالات زیر می باشد:

– آیا بین اندازه جذب سپرده و اندازه فعالیت رسانه­های بازاریابی اجتماعی ارتباطی هست؟

– آیا بین ارزش سهام شرکت و اندازه فعالیت رسانه­های بازاریابی اجتماعی ارتباطی هست؟

– آیا بین ارزش ویژه برنده و اندازه فعالیت رسانه­های بازاریابی اجتماعی ارتباطی هست؟

– کدامیک از رسانه­ها برای بازاریابی اجتماعی در موسسه مالی مهر برای جذب سپرده مناسب­تر می باشد؟

– اندازه تاثیرگذاری هرکدام از رسانه­های بازاریابی اجتماعی در جذب سپرده به چه اندازه می باشد؟

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان : مطالعه عوامل جذب سرمایه مشتری با تاکید بر تأثیر رسانه های بازاریابی اجتماعی با فرمت ورد