دانلود پایان نامه ارشد رشته مدیریت

عنوان کامل پایان نامه :

 اثر ارزش درک شده، ارزش ویژه درک شده و کیفیت درک شده بر وفاداری و قصد خرید مجدد

5 مشتری وفادار[1]

مشتری وفادار کسی می باشد که به گونه مکرر از یک فروشنده، کالا و خدمات می­خرد و نسبت به او توجه مثبتی دارد و به همین جهت، خرید از او را به تمامی آشنایان خود نیز به گونه مصرانه توصیه می­کند. (سالاری, 1383)

مطالعات نشان می­دهد که 5 درصد افزایش در وفاداری مشتری باعث می­گردد 25 تا 85 درصد سود شرکت افزایش یابد، این نرخ را هزینه وفاداری می­گویند. به همین دلیل می باشد تجار و کسبه دوراندیش، همواره روی عمق روابط در طول مدت زمان ارتباط تجاری خود حساب باز می­کنند و مشتریان وفادار را یاران اصلی خود می­دانند و در کمال صداقت و اعتماد با آنها برخورد می­کنند، زیرا آنها مطمئن هستند در صورت رفتار نامناسب در کار خود نا موفق خواهند بود. (ملک, 1387)

برویلس[2] و همکاران در مورد وفاداری مشتریان به صراحت اعلام نمود که مشتریان حال و آینده از نظر وفاداری به پنج دسته تقسیم می­شوند:

1) مشتریان وفادار کنونی که در بهره گیری از کالا یا خدمت وفادارند و این کار را ادامه می­دهند.

2) مشتریان کنونی که امکان دارد به محصولی با برند جدید روی آورند.

3) مشتریان موردی که اگر نوع ایجاد انگیزه درست باشد بر اندازه مصرف خود از محصولاتی با برند مشخص می­افزایند.

4) مشتریان موردی که اگر شرکت رقیب بتواند آنها را به شیوه­ای درست تحریک کند، از اندازه مصرف محصولی با برند مشخص می­کاهند.

5) افرادی که در گروه بهره گیری کننده­گان از محصول قرار نمی­گیرند اما امکان دارد به صورت مشتری درآیند.

همچنین طبقه بندی دیگری هم هست که نمی­توان آنها را به عنوان مشتری تلقی نمود زیرا: 6) آنها از محصولی بهره گیری نمی­کنند و هیچ گاه به صورت مشتری در نخواهند آمد.

مشتریان کنونی و آینده، گروههای 1 تا  5 اهمیت دارند  و بایستی بین وفاداری آنها به محصولات بدون برند به محصولاتی با برند مشخص و به یک عرضه کنندۀ خاص تفاوت قائل گردید و آنها را از یکدیگر متمایز نمود. (Broyles & et al, 2011)

[1] Loyal Customer

[2] Broyless

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

– مطالعه اثر ارزش درک شده[1] بر رضایت از برند و اعتماد به برند.

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

– مطالعه اثر کیفیت درک شده[2] بر رضایت از برند و اعتماد به برند.

– مطالعه اثر  ارزش ویژۀ درک شده[3] بر رضایت از برند و اعتماد به برند.

– مطالعه اثر رضایت از برند بر اعتماد به برند.

– مطالعه اثر اعتماد به برند بر تعهد عاطفی و تعهد مستمر.

– مطالعه اثر رضایت از برند بر تعهد عاطفی و تعهد مستمر.

– مطالعه اثر تعهد مستمر و تعهد عاطفی بر قصد خرید مجدد و وفاداری.

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان : اثر ارزش درک شده، ارزش ویژه درک شده و کیفیت درک شده بر وفاداری و قصد خرید مجدد  با فرمت ورد