دانلود پایان نامه ارشد رشته مدیریت

عنوان کامل پایان نامه :

 اثر ارزش درک شده، ارزش ویژه درک شده و کیفیت درک شده بر وفاداری و قصد خرید مجدد

ارزش درک شده

2-6-1 ارزش

بر خلاف توجهی که به این مفهوم هست، اصطلاح ارزش به سختی معنای راه­گشایی برای بازاریاب­ها بدست می­دهد (Oliver , 1999) کرونین و و همکاران اظهار می­کنند که اختلاف محدودی بر سر مفهموم ارزش در ادبیات بازاریابی به عنوان (فداکارای، کیفیت خدمات) تابع – ارزش هست. چنین مفهوم سازی­ای به تمرکز بر آن چیز که به صورت دریافتنی­ها پیش روی از دست دادنی­ها در مبادلات بازاریابی درک گردد ختم می­گردد. (Cronin, Brady, Brand, & et al, 1997)

ارزش مشتری عبارت می باشد از نسبت  فوایدی که حاصل می­گردد به چیزهای ضروری که به خاطر بدست آوردن فواید، آنها را قربانی کرده­ایم. مجموعه بهره گیری­هایی که مشتری از یک کالا یا خدمت دریافت می­کند منهای هزینه­های بدست آوردن آن. هزینۀ آن مقدار تابعی می باشد که برای خرید کالا یا خدمات یا برای رفع نقایص، انتظارات و … صرف شده و باعث کاهش ارزش می­گردد. (حقیقی, مقیمی و کیماسی, 1382)

الیور مدعی می باشد که ارزش یک مفهوم یکتا از رضایت و کیفیت می باشد و متغیرهای خروجی همچون وفاداری که قضاوت مصرفی مصرف کننده را در طول زمان می­سازد، در بر­می­گیرد. او یک مدلی که رضایت و ارزش را به مثابه مفاهیمی پیش از مصرف و همچنین پس از مصرف تصویر می­کند، ارائه داده می باشد. همچنین اظهار می­کند که چنین مفهوم سازی­ای با مفهوم سازی سنتی از ارزش در ادبیات بازاریابی ناسازگاری ندارد. ارزش به صورت سنتی به صورت تابعی از شکل­گیری قضاوت­های وفادارانه، مدل­سازی می­گردد. (Oliver, 1999)

دو رویکرد مکمل در زمینه سنجش و ارزیابی ارزش هست:

رویکرد اول در جستجوی ارزش درک شده به وسیلۀ مشتریان کالاها و خدمات در سازمان می باشد. وقتی این ارزش بهتر و بالاتر از ارزش پیشنهادی رقبای سازمان باشد فرصت موفقیت و حفظ جایگاه رقابتی سازمان در بازار فراهم می­گردد.

رویکرد دوم به سنجش ارزش می­پردازد که یک مشتری یا گروهی از مشتریان سازمان به سازمان می­رسانند. در اینجا سازمان به صورت مداوم و جدی به ارتقا و حفظ مشتریان با ارزش خود می­پردازد تا انگیزۀ خرید مجدد و وفاداری آنان را افزایش دهد و کوشش می­کند مشتریان با ارزش کمتر یعنی مشتریانی با منافع کمتر برای سازمان –  یا به تعبیری مشنریانی که اندازه هزینه صرف شده برای آنان بیش از منافع حاصل از مبادله با ایشان می باشد –  را نیز یه گروههای بالاتر ارزش سوق دهد. (Evans, 2002)

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

– مطالعه اثر ارزش درک شده[1] بر رضایت از برند و اعتماد به برند.

– مطالعه اثر کیفیت درک شده[2] بر رضایت از برند و اعتماد به برند.

– مطالعه اثر  ارزش ویژۀ درک شده[3] بر رضایت از برند و اعتماد به برند.

– مطالعه اثر رضایت از برند بر اعتماد به برند.

– مطالعه اثر اعتماد به برند بر تعهد عاطفی و تعهد مستمر.

– مطالعه اثر رضایت از برند بر تعهد عاطفی و تعهد مستمر.

– مطالعه اثر تعهد مستمر و تعهد عاطفی بر قصد خرید مجدد و وفاداری.

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان : اثر ارزش درک شده، ارزش ویژه درک شده و کیفیت درک شده بر وفاداری و قصد خرید مجدد  با فرمت ورد