دانلود پایان نامه ارشد رشته مدیریت

عنوان کامل پایان نامه :

 مطالعه عوامل جذب سرمایه مشتری با تاکید بر تأثیر رسانه های بازاریابی اجتماعی

اهمیت بازاریابی خدمات بانکی

در فضای رقابتی حاکم بین مؤسسات مالی و اعتباری موجود در کشور، به مقصود افزایش اقتصادی سهم بازارهای منابع و مصارف و نیز تعیین استراتژی بازاریابى یک بانک، فی نفسه و در مقام مقایسه با سایر بانک ها از موارد ضروری و مورد نیاز مدیران بانک ها جهت شناسایی، پایش و تجزیه و تحلیل مستمر فعالیت های رقبا، ارزیابی مداوم نقاط ضعف و قوت آنها، پیش بینی الگوهای مناسب و تدوین تاکتیک های بازاریابی رقابتی در جهت نیل به اهداف بانک ها بشمار می رود. و از آنجایی که بازاریابی در بانک ها، در جذب سپرده ها (تجهیز منابع) و اعطای تسهیلات (تخصیص منابع) متبلور می گردد، لذا براساس اندازه موفقیت بانک ها در بازارهای منابع و مصارف، می توان ضمن محاسبه اندازه بهره وری نسبی آنها، نسبت به تعیین استراتژی های مورد نیاز بانکها جهت رسیدن به وضعیت مطلوب و تدوین برنامه عملیاتی اقدام نمود (کیوان‌شکوهی و رنجبر، 1388).

کاتلر، بانکداران را به کندآموزی مفاهیم بازاریابی متهم ساخته و عقیده دارد که بانکداران بازاریابی را به جد و آنچنان که بایستی و شاید به کار نگرفته­اند. در سال­های گذشته، بانکداران شناخت بسیار ناچیزی در مورد بازاریابی داشتند و وظیفه بانک­ها این بود که خدمات مورد نیاز را عرضه کنند. بانکدارها مجبور نبودند به مطالعه خاصی در مورد مطالعه حساب­ها، پس اندازها، وام­ها و یا صندوق امانات بپردازند. ساختمان بانک هم بر مبنای تصویری از معابر یونانی ساخته شده بود، یعنی به شیوه­ای طراحی شده بود که بر مردم تاثیری حاکی از اهمیت و صلابت بگذارد (تحویلداری، 1386).

در درون بانک نیز همه جدی و خشک بودند و تحویلداران به ندرت لبخندی بر لب داشتند. اما در شرایط زمانی امروز بانک­ها برای برآورده ساختن رضایت مشتری، ملزم به اتخاذ یک فلسفه و یا رویکرد مشتری مدار هستند. این رویکرد که یک استراتژی جامع برای اداره، هدایت، رشد و توسعه سازمان­های تجاری می باشد، بیانگر این می باشد که تمامی اقدامات و فعالیت های سازمانی بایستی بر اساس خواست ها و نظرات مشتری تعریف و انجام شوند (همان منبع).

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

همانطور که گفته گردید، محیط رقابتی، پویا و پیچیده بانکداری، باعث شده می باشد تا بانک ها به گونه فزایندهای به مشتری محوری در استراتژی های خود، گرایش پیدا کنند، در نتیجه در عصر کنونی که مفاهیم ارتباطات، رقابت و مشتری گرایی با هم پیوند خورده می باشد تبلیغات بعنوان عنصری آمیخته از بازاریابی، تأثیر محوری در حفظ و بقاء سازمان ها با شناساندن و معرفی محصولات و خدمات اعمال می کند. در این بین خدمات در مقایسه با کالاها از ویژگی های متمایزی برخوردار هستند. بواسطه این ویژگی هاست که فعالیت های تبلیغاتی و بازاریابی برای آگاهی دادن به مخاطبان خدمات، از اهمیت به سزایی برخوردار شده اند (Groves et al., 1995). تبلیغات مناسب بانک برای مشتریان بایستی جذاب باشد و از طرفی بانک بایستی بداند مخاطبانش چه کسانی هستند و چه نکاتی را بایستی با آنها در میان بگذارد. تبلیغات در بازاریابی بانکداری اهداف زیر را دنبال می­نماید:

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

این پژوهش در پی پاسخگویی به سوالات زیر می باشد:

– آیا بین اندازه جذب سپرده و اندازه فعالیت رسانه­های بازاریابی اجتماعی ارتباطی هست؟

– آیا بین ارزش سهام شرکت و اندازه فعالیت رسانه­های بازاریابی اجتماعی ارتباطی هست؟

– آیا بین ارزش ویژه برنده و اندازه فعالیت رسانه­های بازاریابی اجتماعی ارتباطی هست؟

– کدامیک از رسانه­ها برای بازاریابی اجتماعی در موسسه مالی مهر برای جذب سپرده مناسب­تر می باشد؟

– اندازه تاثیرگذاری هرکدام از رسانه­های بازاریابی اجتماعی در جذب سپرده به چه اندازه می باشد؟

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان : مطالعه عوامل جذب سرمایه مشتری با تاکید بر تأثیر رسانه های بازاریابی اجتماعی با فرمت ورد