دانلود پایان نامه ارشد رشته مدیریت

عنوان کامل پایان نامه :

 مطالعه عوامل جذب سرمایه مشتری با تاکید بر تأثیر رسانه های بازاریابی اجتماعی

تعریف بازاریابی اجتماعی

کاتلر، بازاریابی اجتماعی را به عنوان فرایند طراحی، مداخله و کنترل برنامه­هایی که در جستوجوی افزایش قابلیت پذیرش نسبت به یک ایده یا اقدام اجتماعی در یک گروه مخاطب فرایند طراحی، مداخله و کنترل برنامه‌هایی که در جستجوی افزایش قابلیت پذیرش نسبت به یک ایده یا اقدام اجتماعی در یک گروه مخاطب هستند تعریف کرده می باشد (کاتلر و آرمسترانگ، 1379).

اندرسون (1995) بازاریابی اجتماعی را به این شکل معنی نمود: به کارگیری تکنولوژی بازاریابی تجاری در تحلیل، برنامه ریزی، اجرا و ارزیابی پروژه­هایی که به قصد تغییر رفتار مخاطب برای آسایش شخصی و اجتماعی بیشتر طراحی شده می باشد (رفیعی­فر و دماری، 1384).

بازاریابی اجتماعی به جای طرح و معرفی یک محصول (صرفا تجاری) افکار و نظریه­های اجتماعی را مطرح می­کند. کارشناسان بازاریابی اجتماعی برای ترویج یک تغییر اجتماعی، از فنون و تکنیک­هایی که شرکت­ها برای فروش محصولات و خدمات خود به کار می­گیرند، بهره گیری می­کنند (محمدی و رفیعی­فر، 1374).

بازاریابی اجتماعی حوزه و قلمرو علم جدیدی می باشد که می کوشد با بهره گیری از فنون بازاریابی تجاری، اهداف و مقاصد اجتماعی را تحقق بخشد (قدمی و خورشیدی، 1382).

به گفتۀ کاتلر و آرمسترانگ (2001) بازاریابی فرایندی اجتماعی و مدیریتی می باشد که در آن افراد و گروه­ها آن چیز که می­خواهند و نیاز دارند را با ایجاد و تغییر محصولات و ارزش­ها، با دیگران به دست می­آورند.

بازاریابی مطالعۀ فرایندهای تغییر می باشد، به­ویژه آن تغییراتی که در ارتباط با تأمین کالاها و خدمات می باشد. بر اساس تعریف مؤسسۀ بازاریابی چارتر بریتانیا، بازاریابی فرایندی مدیریتی می باشد که مسئولیت تشخیص، پیش­بینی و تأمین نیازهای مشتریان را به شکل موثر بر عهده دارد (Adcock, 2001).

افراد بازاریاب اکثراً مشغول بازاریابی کالاها، خدمات، وقایع، تجارب، اشخاص، مکان­ها، دارایی­ها، سازمان‌‌ها، اطلاعات و عقاید مختلف هستند (ساهور و ماهاپاترا، 2006).

به گونه کلی، بازاریابی اجتماعی به دنبال دستیابی به یکی از چهار هدف پذیرش رفتار جدید، رد رفتار بالقوه، تعدیل رفتار فعلی و یا ترک رفتار قدیمی، در مخاطبان می باشد. تغییر رفتار، داوطلبانه می باشد و با بهره گیری از رویکرد مشتری مداری به درک چیزی که مخاطبان هدف از آن آگاهی دارند، آن را عقیده دارند یا انجام می­دهند، کمک می کند (Kotler et., 2002). بازاریابی اجتملعی کاربرد تکنینک های بازاریابی تجاری به مقصود تجزیه، تحلیل، طراحی، اجرا و ارزیابی برنامه های تعیین شده می باشد که به گونه داوطلبانه بر رفتار مخاطبان هدف تاثیر می گذارد و منجر به بهبود رفاه شخصی و رفاه جامعه می گردد. در جدول (2-5)، ابعاد اصلی ماهیت تعریف بازاریابی اجتماعی ارائه شده می باشد (Andreasen, 1995).

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

این پژوهش در پی پاسخگویی به سوالات زیر می باشد:

– آیا بین اندازه جذب سپرده و اندازه فعالیت رسانه­های بازاریابی اجتماعی ارتباطی هست؟

– آیا بین ارزش سهام شرکت و اندازه فعالیت رسانه­های بازاریابی اجتماعی ارتباطی هست؟

– آیا بین ارزش ویژه برنده و اندازه فعالیت رسانه­های بازاریابی اجتماعی ارتباطی هست؟

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

– کدامیک از رسانه­ها برای بازاریابی اجتماعی در موسسه مالی مهر برای جذب سپرده مناسب­تر می باشد؟

– اندازه تاثیرگذاری هرکدام از رسانه­های بازاریابی اجتماعی در جذب سپرده به چه اندازه می باشد؟

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان : مطالعه عوامل جذب سرمایه مشتری با تاکید بر تأثیر رسانه های بازاریابی اجتماعی با فرمت ورد