دانلود پایان نامه ارشد رشته مدیریت

عنوان کامل پایان نامه :

 مطالعه عوامل جذب سرمایه مشتری با تاکید بر تأثیر رسانه های بازاریابی اجتماعی

تاریخچۀ پیدایش بازاریابی اجتماعی

بیش از سه دهه می باشد که اندیشۀ بهره گیری از اصول و فنون بازاریابی تجاری، به حوزۀ علوم اجتماعی هم راه پیدا کرده می باشد و صاحبنظران این عرصه به دنبال تکرار موفقیت بخش تجارت در حوزۀ علوم اجتماعی هستند. ویژگی­های منحصر به­فرد بازاریابی اجتماعی این می باشد که اصول و روش­های بازاریابی تجاری را برای تحلیل جامعه و سلامت اجتماعی آن به کار می­گیرد (آل رسول، 1390). آغاز اکثر شرکت­ها اهداف بازاریابی خود را اکثراً بر اساس سود شرکت در کوتاه­مدت قرار می­دادند اما بعدها به اهمیت تأمین بلندمدت خواسته­های مشتریان پی بردند و این امر به ظهور مفهوم بازاریابی اجتماعی منجر گردید (Cravens, 2003).

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

بازاریابی اجتماعی به موازات بازاریابی تجاری شکل گرفت و تکامل پیدا نمود. در اواخر دهه 1950 میلادی و اوایل دهه 1960 میلادی محافل علمی بازاریابی، امکانات بالقوه و محدودیت­های به­کارگیری ابزارهای بازاریابی را در زمینه های سیاسی و اجتماعی مطرح کردند. برای مثال در سال 1951، ویبی این سؤال را مطرح نمود “آیا می­توان برادری را مانند صابون فروخت؟” و معتقد بود اگر از الگوی بسیج­های بازاریابی تجاری در بسیج­های تغییر اجتماعی بیشتر بهره گیری گردد، شانس موفقیت برنامه­های تغییر اجتماعی بیشتر خواهد گردید (محمدی و رفیعی­فر، 1384).

در آن وقت افرادی زیرا پاول بلوم، کارن فاکس، دکمانوف و بیل نولی عملاً بازاریابی اجتماعی را کشف کردند. همچنین الگوها و مثال­های اولیه از ظهور بازاریابی اجتماعی در خلال سال­های 1960 به عنوان جزئی از فعالیت های توسعۀ بین المللی در جهان سوم و کشورهای در حال توسعه شکل گرفت. به رغم اینکه این حوزه در مقایسه با بازاریابی تجاری بسیار نوپاست، اما تأثیر و اهمیت آن در توسعۀ اجتماعی موجب شده می باشد تا بسیار مورد توجه و اقبال عمومی قرار گیرد. بازاریابی اجتماعی در دهۀ ١٩٧٠ به عنوان یک حوزۀ علمی کامل و مستقل به وجود آمد. فیلیپ کاتلر و جرالد زالتمن دو تن از اندیشمندان و صاحبنظران معروف بازاریابی، این حوزه علمی جدید را معرفی کردند. آ نها عقیده داشتند که مفروضات و مفاهیم بازاریابی تجاری می­تواند برای فروش اعتقادها، باورها، توجه­ها و رفتارهای انسانی به کار آید (قدمی و خورشیدی، 1382).

اصرار کاتلر و زالتمن بر این نکته بود که تفاوت عمده و اساسی بازاریابی اجتماعی با سایر حوزه­های بازاریابی، در اهداف و مقاصد بازاریابی اجتماعی و تشیکلات آن متجلی می باشد. رسالت اصلی بازاریابی اجتماعی تأثیرگذاری بر رفتارهای اجتماعی و انسانی می باشد. در بازاریابی اجتماعی کسب سود و منافع شخصی اولویت اصلی به شمار نمی­رود. به بیانی دیگر، تأکید بازاریابی اجتماعی تنها ارضای نیازها و خواسته­های افراد اجتماع از طریق فرایند مبادله و داد و ستد نیست؛ بلکه هدف و مقصد والاتری دارد و آن تأثیرگذاری بر اعمال و رفتار افراد در اجتماع می باشد.

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

این پژوهش در پی پاسخگویی به سوالات زیر می باشد:

– آیا بین اندازه جذب سپرده و اندازه فعالیت رسانه­های بازاریابی اجتماعی ارتباطی هست؟

– آیا بین ارزش سهام شرکت و اندازه فعالیت رسانه­های بازاریابی اجتماعی ارتباطی هست؟

– آیا بین ارزش ویژه برنده و اندازه فعالیت رسانه­های بازاریابی اجتماعی ارتباطی هست؟

– کدامیک از رسانه­ها برای بازاریابی اجتماعی در موسسه مالی مهر برای جذب سپرده مناسب­تر می باشد؟

– اندازه تاثیرگذاری هرکدام از رسانه­های بازاریابی اجتماعی در جذب سپرده به چه اندازه می باشد؟

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان : مطالعه عوامل جذب سرمایه مشتری با تاکید بر تأثیر رسانه های بازاریابی اجتماعی با فرمت ورد