دانلود پایان نامه ارشد رشته مدیریت

عنوان کامل پایان نامه :

 مطالعه عوامل جذب سرمایه مشتری با تاکید بر تأثیر رسانه های ب

مؤلفه­های فرآیند بازاریابی

در ادامه به تبیین مختصری از مؤلفه­های اصلی و فرعی بازاریابی همچون محیط خرد و کلان، و سیستم های اطلاعات، برنامه ریزی، اجرا و کنترل، پرداخته می­گردد:

 

الف) محیط بازار

محیط بازاریابی شرکت ها از بازیگران و نیروهایی تشکیل می گردد که در توانایی مدیریت بازاریابی در تهیه و حفظ مبادلات نافع با مشتریان هدف، تأثیر می گذارد. محیط بازاریابی شامل محیط خُرد و کلان می باشد.

 

1- محیط کلان

شرکت، با فروشندگان مواد اولیه، واسطه های بازاریابی، مشتریان، رقبا و جوامع مختلف، همه در محیط کلان فعالیت می کنند. محیط کلان، از نیروهایی تشکیل شده می باشد که برای شرکت، فرصت­ها و تهدیدهایی را به وجود می آورد. در واقع، محیط کلان، از نیروهای اجتماعی بزرگ­تری تشکیل می گردد که در محیط خرد به گونه کامل تأثیر می گذارد. این نیروها شامل نیروهای جمعیت شناختی، اقتصادی، طبیعی، فناورانه، سیاسی و فرهنگی می باشد.

  • محیط اقتصادی: محیط اقتصادی از عواملی تشکیل می گردد که در قدرت خرید و الگوهای هزینه مصرف­کننده تأثیر می­گذارد. بازار به قدرت خرید و مردم، هر دو نیاز دارد و کل قدرت خرید به عواملی مانند درآمد جاری، سطح قیمت ها، اندازه پس­انداز و سیاست­های اعتباری بستگی دارد.
  • محیط طبیعی: شامل منابع طبیعی مورد نیاز بازاریابان به عنوان عوامل ورودی یا منابعی می گردد که تحت تأثیر فعالیت های بازاریابی قرار می گیرد.
  • محیط سیاسی / قانونی: تصمیمات بازاریابی، شدیداً تحت تأثیر تحولات محیط سیاسی می باشد؛ این محیط از مجموعه قوانین، ادارات دولتی و دسته ها و گروه هایی تشکیل می گردد که در جامعه ای مشخص، در افراد و سازمان ها، تأثیر می گذارد و برای آنها محدودیت هایی ایجاد می کند.
  • محیط فرهنگی / اجتماعی: محیط فرهنگی از نهادها و سایر نیروهایی تشکیل می­گردد که در ارزش­های اساسی، ادراکات، رجحان ها و رفتارهای جامعه، تأثیر می گذارد.

2- محیط خرد

محیط خرد از نیروهای نزدیک به شرکت همچون مشتریان، رقبا، تأمین کنندگان، واسطه­ها و جوامعی تشکیل می گردد که در توانایی شرکت در خدمت به مشتریان تأثیر می­گذارد در این قسمت، این نیروهای تأثیرگذار در محیط خرد طبق مدل پیشنهادی کاتلر مطالعه شده می باشد:

  • مشتریان: مشتریان، افرادی هستند که کالاها و خدمات را برای مصارف شخصی می خرند یا برای بهره گیری مجدد در تولید کالا و خدمات دیگر یا به مقصود فروش مجدد و تحصیل سود از آنها بهره می برند.

ازاریابی اجتماعی

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

این پژوهش در پی پاسخگویی به سوالات زیر می باشد:

– آیا بین اندازه جذب سپرده و اندازه فعالیت رسانه­های بازاریابی اجتماعی ارتباطی هست؟

– آیا بین ارزش سهام شرکت و اندازه فعالیت رسانه­های بازاریابی اجتماعی ارتباطی هست؟

– آیا بین ارزش ویژه برنده و اندازه فعالیت رسانه­های بازاریابی اجتماعی ارتباطی هست؟

– کدامیک از رسانه­ها برای بازاریابی اجتماعی در موسسه مالی مهر برای جذب سپرده مناسب­تر می باشد؟

– اندازه تاثیرگذاری هرکدام از رسانه­های بازاریابی اجتماعی در جذب سپرده به چه اندازه می باشد؟

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان : مطالعه عوامل جذب سرمایه مشتری با تاکید بر تأثیر رسانه های بازاریابی اجتماعی با فرمت ورد