دانلود پایان نامه ارشد رشته مدیریت

عنوان کامل پایان نامه :

 مطالعه عوامل جذب سرمایه مشتری با تاکید بر تأثیر رسانه های بازاریابی اجتماعی

– مطالعات انجام شده در سایر کشورها

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

در مطالعه­ای که موسسه ملی ارتباطات فرانسه با همکاری دانشگاه زیلینا اسلوواکی انجام داده، تأثیر عوامل موثر در جذب مشتریان خدمات بانکداری الکترونیکی مورد مطالعه قرار گرفته می باشد. براساس مطالعات این گروه، در فرایند ارائه خدمات بانکی شناخت رفتار مشتریان و عوامل مورد نظرشان در افزایش کیفیت خدمات الکترونیکی موثر شناخته شده می باشد. برای افزایش کیفیت خدمات بانکی اینترنتی محققین در نظر داشتن چند عامل را موثر دانسته‌اند: سهولت بهره گیری، امنیت، طراحی یک محیط گرافیکی مناسب از عوامل موثر برای جذب مشتریان اینترنتی می باشد (ساهوت و کوسرو[1]، 2003).

چند تن از استادان دانشگاه دوبی در مطالعه بانکداری اینترنتی به مقایسه سیستم بانکی اردن و ایالات آمریکا پرداخته‌اند و تفاوت عمده بین کاربردهای شبکه‌های بانکی اردن و آمریکا را مشخص کرده‌اند. این مطالعه تفاوت بین سیستم بانکی کشورهای توسعه­یافته و درحال توسعه را به خوبی نشان می‌دهد. یافته‌های این پژوهش تفاوت این دو سیستم را به نحو ارائه خدمات متفاوت در وب سایت آن‌ها مربوط می‌داند. بانک‌های آمریکا در وب سایت‌های خود علاوه بر امکان ارائه خدمات بانکی، شرایط سرمایه­گذاری، خرید سهام، پرداخت صورت­حساب محاسبات مالی و … را فراهم آورده‌اند. درحالی که در بانک‌های اردن ضعف‌های بسیار عمده در این خصوص دیده می گردد (اوامله و همکاران، 2004).

نتایج مطالعه­ای گویای این مطلب می باشد که عادات سنتی و قدیمی افراد، عدم طرفداری‌های دولت، ضعف سیستم‌های ارتباطی و سرعت پایین شبکه مانند موانع عمده گسترش شیوه‌های جدید بانکداری در عمان هستند(الصباع[2]، 2004).

یونگ و جانگ[3](2006)، به مطالعه سودآوری بلندمدت در بانک­های تایوان پرداختند و به این نتیجه رسیدند که کارکنان بانک­ها و خدمات بانکی مهمترین عامل در سودآوری و کسب منفعت برای شعب بانکی مورد مطالعه محسوب می­گردد.

بر اساس نتایج حاصل از مطالعه کومار و همکاران[4](2006) مشخص گردید که 20 درصد مشتریان برتر از لحاظ ارزش زمان عمر مشتری (CLV)، 95 درصد سود را آفریدهاند. عواملی که تأثیر مثبت بر روی CLV مشتریان دارند عبارتند از: افزایش مبلغ خرید مشتری، افزایش دفعات خرید مشتری و افزایش دوره ارتباط مشتری با سازمان.

در مطاله­ای تحت عنوان تسهیل آگاهی مشتریان از بازارها و سیستم مالی استرالیا، به مهارت‌ها و دانش توسعه آگاهیمشتریان از چگونگی فعالیت بازارها و سیستم‌های مالی و پولی در استرالیا با هدف افزایش سواد مالی پایه مشتریان، پرداخته شده می باشد. در این نوشتار باتوجه به نیاز به دانش مناسب از بازارهای مالی و سیستم پولی استرالیا، به ضرورت تشریح مفاهیم بسیار اساسی چگونگی و چرایی فعالیت بازارهای مالی، این­که مشارکت کنندگان (شرکای) بازار چه کسانی هستند و تأثیر بازارها و تنظیم کننده‌های مالی مختلف، برای مشتریان با درک محدود از موضوعات اقتصادی و مالی تصریح شده و اظهار گردیده که این فعالیت‌ها ممکن می باشد در تأثیر مشاوره مالی یا در برنامه‌های آموزشی تسهیل شده توسط مشاوران مالی یا مؤسسات مالی در خصوص بهبود سواد مالی مشتریان صورت گیرد (NTIS, 2007).

آبهیمان و همکاران[5](2009) با مطالعه بعضی شعبه­های بانک­های بزرگ دولتی هند، عواملی هم­زیرا نیروی انسانی، سطح تحصیلات کارکنان، محیط بانک، تبلیغات، قوانین و مقررات دولتی و… را از عوامل موثر بر جذب سپرده­های مردم برشمرده­اند. به عقیده آنها مهمترین و اثرگذارترین عامل جذب سرمایه افراد، نیروی انسانی می باشد.

نتایج پژوهش آدولجو و همکاران[6](2009) نشان می دهد که تاثیر عمده تبلیغات در شرکت ها، شامل حجم فروش و تصویر عمومی بهبود یافته می باشد.

[1] Sahut, & Kucerva, 2003

[2] AL- Sabbagh

[3] Yong & Jung

[4] Kumar et al.

[5] Abhiman et al

[6] Aduloju et al

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

این پژوهش در پی پاسخگویی به سوالات زیر می باشد:

– آیا بین اندازه جذب سپرده و اندازه فعالیت رسانه­های بازاریابی اجتماعی ارتباطی هست؟

– آیا بین ارزش سهام شرکت و اندازه فعالیت رسانه­های بازاریابی اجتماعی ارتباطی هست؟

– آیا بین ارزش ویژه برنده و اندازه فعالیت رسانه­های بازاریابی اجتماعی ارتباطی هست؟

– کدامیک از رسانه­ها برای بازاریابی اجتماعی در موسسه مالی مهر برای جذب سپرده مناسب­تر می باشد؟

– اندازه تاثیرگذاری هرکدام از رسانه­های بازاریابی اجتماعی در جذب سپرده به چه اندازه می باشد؟

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان : مطالعه عوامل جذب سرمایه مشتری با تاکید بر تأثیر رسانه های بازاریابی اجتماعی با فرمت ورد