دانلود پایان نامه ارشد رشته مدیریت

عنوان کامل پایان نامه :

 اثر ارزش درک شده، ارزش ویژه درک شده و کیفیت درک شده بر وفاداری و قصد خرید مجدد

 رویکرد الماس وفاداری

از نقطه نظر تجاری برای هر دسته از این نوع مشتریان از نظر وفاداری بایستی استراتژی بازاریابی خاصی را دنبال را دنبال نمود. مشتریان گهگاهی را می­توان از سطح پایین درگیری­شان با محصول و تلقی اندکشان از ریسک برند شناسایی نمود. اکثراً اینها مشتریانی هستند که خریدشان از یک برند بستگی به این دارد که مثلاً با پیشنهاد جدید حسن قدم زدن در یک سوپر مارکت روبرو شوند یا نظایر آن.

نوع محصول چندان برای آنان جالب نیست، ازین رو برای هر شرکتی بایستی به فراخور خود از روش­های متفاوتی برای جذب اینگونه مشتریان سود ببرد. اینگونه استراژیها گرچه می­توانند به گونه موقت باعث افزایش خرید توسط این مشتریان گردد، اما تغییر در وفاداری آنها ایجاد نخواهد نمود. آنها در آینده نزدیک برای تأمین کالای مشابه به دنبال بهترین پیشنهاد خواهند بود که به آنها عرضه گردد. پس هرگونه تبلیغی بایستی از نقطه نظر مالی برای آنها ارزشمند باشد تا این دسته از مشتریان را جذب کند. بدین جهت آنها برای سازمان سودآور نیستند.

مشتریان تنوع طلب، با محصولات بیشتری درگیر هستند اما عموماً از ترکیبی از برندها خرید می­کنند و هیچ مشکلی با تغییر دادن یک برند به برند دیگر ندارند. با این تفاصیل، می­توان با فعالیت­هایی به نحوی، پشتیبانی از یک برند را افزایش داد، به گونه­ای که یک برند، جزء لاینفک سبد خرید آنها باشد. اگر یک شرکت تمایل داشته باشد که روابط بلند مدت­تری با این دسته از مشتریان داشته باشد، بایستی مجموعه­ای از برندهای متناظر برای ارضای این گونه مشتریان تنوع طلب به وجود بیاورد. حفظ چنین مجموعه­های هم سطحی کار پر هزینه­ای می باشد و تنها از اقتصادهای بزرگی زیرا جمهوری خلق چین برمی­آید.

گروه مشتریان معمولی اگر به گونه معمول از یک تأمین کنده خرید کنند، پشتیبانی بالایی از برند نشان می­دهند، اما اینگونه مشتریان تعهد چندانی به نوع محصول ندارند. به بیانی دیگر، آنها به این دلیل از این برند خرید می­کنند که همیشه از آن خرید کرده­اند. ریسک اینگونه مشتریان زیاد می باشد، زیرا اگر آنها برای خرید از برند دیگری تحت فشار قرار بگیرند به مشتریان وفادار معمولی آن برند تبدیل می­شوند. مسئله اینجاست که شرکتها بایستی مطمئن شوند که مشتریان آنها هیچگاه تحت فشار برای خرید از برند قرار نگیرند. البته این کار به راحتی ممکن می باشد. شرکتها بایستی مطمئن شوند که محصولات آنها همیشه در دسترس مشتریان قرار دارد و هیچگونه کسری در بازار وجود ندارد. بسیاری از تولید کنندگان کالاهای مصرفی که مشتریان معمولی بسیاری دارند، حتی از تعطیلات عمومی هم برای توزیع محصولاتشان بهره گیری می­کنند

بخش مشتریان وفادار، حتی اگر برای خرید از یک برند دیگر تحت فشار هم قرار بگیرند، در اسرع وقت به برند دلخواه خود برمی­گردند. آنها به برند، علاقه خود را نشان می­دهند و پشتیبانی بلند مدتی از آن به اقدام می­آورند. ایجاد چنین وفاداری­هایی برای اکثر شرکتها الزامی می باشد و بسیاری در نظر دارند به این سطح از وفاداری در مشتریانشان دست یابند. (سید علوی, 1392)

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

در بعضی مواقع گسترش نادرست و نابجای بعضی برندها باعث می­گردد وفاداری اینگونه مشتریان با ارزش کاهش یابد. (نیلی احمد آبادی, 1382)

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

– مطالعه اثر ارزش درک شده[1] بر رضایت از برند و اعتماد به برند.

– مطالعه اثر کیفیت درک شده[2] بر رضایت از برند و اعتماد به برند.

– مطالعه اثر  ارزش ویژۀ درک شده[3] بر رضایت از برند و اعتماد به برند.

– مطالعه اثر رضایت از برند بر اعتماد به برند.

– مطالعه اثر اعتماد به برند بر تعهد عاطفی و تعهد مستمر.

– مطالعه اثر رضایت از برند بر تعهد عاطفی و تعهد مستمر.

– مطالعه اثر تعهد مستمر و تعهد عاطفی بر قصد خرید مجدد و وفاداری.

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان : اثر ارزش درک شده، ارزش ویژه درک شده و کیفیت درک شده بر وفاداری و قصد خرید مجدد  با فرمت ورد