دانلود پایان نامه ارشد رشته مدیریت

عنوان کامل پایان نامه :

 مطالعه عوامل جذب سرمایه مشتری با تاکید بر تأثیر رسانه های بازاریابی اجتماعی

مفهوم بازاریابی اجتماعی

این مفهوم آخرین و جدیدترین مفهومی می باشد که در فلسفه­های پنجگانۀ بازاریابی مطرح می گردد. تعدادی از اندیشمندان و صاحب­نظران دانش بازاریابی، عقیده دارند که تأکید مفهوم بازاریابی تنها بر تأمین نیازها و خواسته‌های مشتریان می باشد و سلامت اجتماعی و جامعه جایگاهی در این فلسفه ندارد. آنها بر این باورند که مدیران سازمان­ها موظفند اهداف و مقاصد خود را گسترش دهند و ضمن آن کوشش کنند تا نیازها و خواسته­ها و منافع بازارهای هدف خود را تعیین نمایند تا شرکتشان بتواند در مقایسه با شرکت­های رقیب این نیازها و خواسته­ها را به صورت کارآمدتر و کاراتر تأمین نماید. این اقدامات به نوبه خود موجب خواهد گردید که رفاه و تندرستی مشتری و جامعه فراهم گردد (مقدمی و خورشیدی، 1382).

بنابر مفهوم بازاریابی اجتماعی، مفهوم بازاریابی محض، تضادهای ممکن بین خواسته­های کوتاه­مدت مشتری و رفاه بلندمدت او را از نظر دور می دارد. چنین نگرانی­ها و تضادهایی ما را به مفهوم بازاریابی اجتماعی نزدیک می کند. بنابر مفهوم بازاریابی اجتماعی ضروری می باشد بازاریابان در تعیین سیاست­گذاری­های بازاریابی بین ملاحظات سه­گانۀ شرکت، خواسته­های مصرف­کننده و منافع جامعه، تعادل لازم را مستقر کنند (Cravens, 2003). به گفته کاتلر، مفهوم بازاریابی بیانگر مفهوم بازاریابی اجتماعی می باشد که مشتری­محور بوده و با بازاریابی یکپارچه، رضایت مشتری و رفاه طولانی­مدت او را به عنوان هدف کلیدی سازمان تضمین می­کند (ساهور و ماهاپاترا، 2006).

بر اساس مفهوم بازاریابی اجتماعی، مدیران بازاریابی سازمان­ها ناگزیرند در تعیین راهبردها و خط­مشی­های بازاریابی خود عوامل مهمی نظیر خواسته­های مصرف­کنندگان و منافع جامعه را در کوتاه­مدت و بلندمدت در نظر بگیرند. هدف در بازاریابی اجتماعی آن می باشد که با کمک اصول و فنون بازاریابی تجاری، به نیازها و خواسته­های گروه مخاطب توجه و با کاهش موانع و ترغیب آنان برای انجام یک رفتار اجتماعی مطلوب، رفتار مورد نظر در بین آنها رایج گردد (مقدمی و خورشیدی، 1382).

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

یکی از پرسش های مهمی که در حیطه بازاریابی اجتماعی مطرح می گردد این می باشد که در عصر معضلات زیست محیطی، تخریب جنگل ها و مراتع، رشد فزاینده جمعیت، تورم جهانی، نارضایتی مشتریان و عدم رعایت منافع بلندمدت خریدار آیا تکیه و اعتماد بی زیرا و چرا به بازاریابی محض خواهد توانست معضلات فوق را از میان بردارد؟ پرسش دیگری که در مفهوم بازاریابی اجتماعی مطرح می گردد، این می باشد که اگر شرکتی نیازها و خواسته های فردی مشتریان را در کوتاه مدت تأمین نماید آیا در بلندمدت نیز قادر به تحقق این مهم خواهد بود؟ (Kotler & Roberto, 1989).

بر اساس مفهوم بازاریابی اجتماعی انتقادی که از مفهوم بازاریابی محض می گردد این می باشد که در مفهوم بازاریابی تضاد و تناقض بین نیازها و خواسته های کوتاه مدت و بلندمدت در نظر گرفته نمی گردد. این تناقضات موجب می گردد که بازاریابی اجتماعی جایگاه و اعتبار بالایی در نزد اندیشمندان و صاحبنظران بیابد. براساس مفهوم بازاریابی اجتماعی، مدیران بازاریابی سازمان ها و شرکت های بزرگ ناگزیرند در تعی

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

این پژوهش در پی پاسخگویی به سوالات زیر می باشد:

– آیا بین اندازه جذب سپرده و اندازه فعالیت رسانه­های بازاریابی اجتماعی ارتباطی هست؟

– آیا بین ارزش سهام شرکت و اندازه فعالیت رسانه­های بازاریابی اجتماعی ارتباطی هست؟

– آیا بین ارزش ویژه برنده و اندازه فعالیت رسانه­های بازاریابی اجتماعی ارتباطی هست؟

– کدامیک از رسانه­ها برای بازاریابی اجتماعی در موسسه مالی مهر برای جذب سپرده مناسب­تر می باشد؟

– اندازه تاثیرگذاری هرکدام از رسانه­های بازاریابی اجتماعی در جذب سپرده به چه اندازه می باشد؟

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان : مطالعه عوامل جذب سرمایه مشتری با تاکید بر تأثیر رسانه های بازاریابی اجتماعی با فرمت ورد