دانلود پایان نامه ارشد رشته مدیریت

عنوان کامل پایان نامه :

 مطالعه عوامل جذب سرمایه مشتری با تاکید بر تأثیر رسانه های بازاریابی اجتماعی

اهمیت جذب سرمایه مشتری

توسعه و گسترش فعالیت های بانکی با سیستمی کارآمد در پیشرفت و توسعه اقتصاد کشور بسیار مؤثر خواهد بود و باعث دوام بانک در محیط رقابتی خواهد گردید. به اظهار دیگر موفقیت بانک در عملیات بانکی نه تنها بقای بانک را در بلندمدت تضمین می کند بلکه بالندگی و رشد و توسعه اقتصادی را برای هر کشور فراهم می آورد (رجب زاده قطری و همکاران، 1388). بانک­ها برای پاسخ گویی به نیازهای محیط ایجاد شده اند. یکی از مهمترین عوامل محیطی، مشتری می باشد. اگر بانک­ها بتوانند رضایت مشتریان را تامین، حفظ و یا افزایش دهند، به همان اندازه موفق خواهند بود. از این رو بانک های پیشرو و متعالی همیشه به دنبال کسب اطمینان از رضایت مشتریان هستند (Wieck, 1996).

امروزه اهمیت ارتباط با مشتریان بر کسی پوشیده نیست و تمامی سازمان­ها مانند سازمان­های ارائه دهنده خدمات مالی کوشش در درک بیشتر از مشتریان خود دارند. برای رسیدن به درکی صحیح از مشتری، سازمان­ها علاوه بر ارتباط با مشتریان نیازمند بهره گیری از مقیاسی برای سنجش اندازه ارزش و اهمیت مشتریان مختلف هستند. این مقیاس در صورتی فراهم خواهد گردید که سازمان بتواند با بهره گیری از ابزار مناسب به اندازه ارزش مشتریان خود دست یافته و به تجزیه و تحلیل آن بپردازد. شناخت گروه­های مختلف مشتریان و ایجاد ارتباط اثربخش با آنها به گونه ای که بتوان منافع اقتصادی سازمان را در آینده تضمین نمود، مسئله ای مهم در کسب و کار امروز می باشد. جذب مشتریان سودآور و همچنین حفظ و نگهداری مشتریان ارزشمند قدیمی هر دو دارای اهمیت هستند که غیر از با شناسایی دقیق ویژگی­های آنها امکان­پذیر نمی­باشد (خواجوند و همکاران، 1391).

برای چندین دهه مؤسسات مالی راهبردهایی را دنبال می کردند که متمرکز بر تولید و معاملات بود. با رشد فناوری و توسعه عوامل رقابتی، نیاز بنگاه های اقتصادی به ایجاد و حفظ ارتباط مؤثر با مشتریان بیش از پیش نمود پیدا کرده می باشد. بانک ها در بازار رقابتی با سایر بانک ها و مؤسسات مالی بایستی به دنبال شناخت صحیح از مشتریان خود باشند. هدف از شناسایی مشتریان، ایجاد فرق بین آنها و تشخیص مشتریان پرارزش­تر، نگهداری آنها و جذب مشتریان ارزشمندتر می باشد. با رشد فناوری اطلاعات و ارائه خدمات در قالب های جدید بانکداری الکترونیک و رشد فعالیت های بازاریابی و مدیریت ارتباط با مشتریان، احتمال روی گردانی و خروج مشتریان پرارزش هست. این نکته هنگامی پررنگ تر می گردد که بدانیم هزینه جذب مشتری جدید تقریباً پنج برابر هزینه نگهداری مشتریان قدیمی می باشد (نوروزی، 1388).

در دنیای رقابتی معاصر، نه تنها حفظ منابع موجود، بلکه جذب منابع جدید چندان کار ساده­ای به نظر نمی‌رسد. تنها بنگاه ها یا سازمان هایی در این زمینه موفقند که بتوانند قدرت رقابتی خود را با بالا بردن سطح کیفیت کالاها و خدمات با در نظر داشتن نیازهای مشتریان افزایش دهند. نظام بانکی که در اقتصاد مبتنی بر بازار یکی از اجزای مهم اقتصاد هر کشور می باشد و مسئولیت بسیار سنگین را دارد، از این امر مستثنی نیست. سرمایه موجود در بانک­ها منبع اصلی خرید محصولا ت و خدمات، و وام­های عطایی آنها منبع ایجاد اعتبار برای تمام واحدهای اقتصادی می باشد (Andresaaen, 2000).

تمام شرکت ها فعالیت خود را صرفاً برای مشتری انجام می دهند و بدیهی می باشد که نتیجه نهایی متعلق به مشتری می باشد. مدیریت ارتباط با مشتری نوعی استراتژی بازاریابی می باشد که هدف آن صرفاً به بالا بردن معاملات که در حقیقت بالا بردن سود به گونه مقطعی می باشد محدود نمی گردد، بلکه کوشش دارد به دیدگاهی منحصر به فرد و یکپارچه از مشتری و یک راه حل مشتری مدارانه دست یابد که موجب بالا رفتن رضایت مشتری و افزایش سود شرکت در بلند مدت گردد. مدیریت ارتباط با مشتری راهبرد کسب و کاری می باشد جهت بهینه سازی سوددهی، درآمدزایی و رضایت مشتری که بر اساس مبانی زیر طراحی می گردد:

  • ساماندهی ارائه خدمات بر اساس نیازهای مشتری
  • بالا بردن سطح رضایت مشتریان مطابق اصول مشتری مداری
  • پیاده سازی فرایندهای مشتری محور (گلچین فر و بختایی، 1385).

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

این پژوهش در پی پاسخگویی به سوالات زیر می باشد:

– آیا بین اندازه جذب سپرده و اندازه فعالیت رسانه­های بازاریابی اجتماعی ارتباطی هست؟

– آیا بین ارزش سهام شرکت و اندازه فعالیت رسانه­های بازاریابی اجتماعی ارتباطی هست؟

– آیا بین ارزش ویژه برنده و اندازه فعالیت رسانه­های بازاریابی اجتماعی ارتباطی هست؟

– کدامیک از رسانه­ها برای بازاریابی اجتماعی در موسسه مالی مهر برای جذب سپرده مناسب­تر می باشد؟

– اندازه تاثیرگذاری هرکدام از رسانه­های بازاریابی اجتماعی در جذب سپرده به چه اندازه می باشد؟

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان : مطالعه عوامل جذب سرمایه مشتری با تاکید بر تأثیر رسانه های بازاریابی اجتماعی با فرمت ورد